Pn-Pt Godz. tel. 08:00-16:00
+48 504 605 666
REGULAMIN
§ 1.
Postanowienia ogólne
1.Regulamin określa warunki wykonania usług doręczenia przesyłek w ruchu międzynarodowym, jak i na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, między firmą APJ Partners Joanna Rogala, ul. Cicha 4 06-200 Maków Mazowiecki zwaną dalej "Operatorem" zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadoznej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, NIP 7571260092, REGON 146729009, tel. 504605666, e-mail info@expresspaczkowy.pl, nr rachunku bankowego: 03 1140 2004 0000 3402 7497 8138 będącą pośrednikiem spółki DPD Polska sp. z o.o., oraz spółki GLS Poland sp. z o.o. zwanych dalej "Przewoźnikami", "Klientem", "Nadawcą" lub "Odbiorcą".
2.Zamówienie przez Klienta usługi transportu rzeczy jest równoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją niniejszego regulaminu oraz regulaminu spółki DPD Polska sp. z o.o., dostępnym pod adresem www.dpd.com.pl oraz spółki GLS Poland sp. z o.o., pod adresem, www.gls-group.eu. (regulamin DPD Polska www.dpd.com.pl oraz regulamin GLS Polska https://gls-group.eu/PL/pl/regulamin).
3.Określenia użyte w dalszych częściach regulaminu, rozumieć należy następująco:
a) Adres – oznaczenie adresata przesyłki oraz miejsca doręczenia wskazanego przez nadawcę.
b) Adresat – podmiot określony przez Nadawcę jako odbiorca przesyłki.
c) Doręczenie – wydanie przesyłki Adresatowi, a w przypadkach określonych prawem także innej osobie.
d) Nadanie – polecenie doręczenia przesyłki.
e) Nadawca – osoba, która przekazuje przesyłkę Przewoźnikowi w celu wykonania usługi kurierskiej.
f) Odbiorca – osoba, która przyjmuje przesyłkę doręczoną przez Przewoźnika.
g) Przewoźnik – zewnętrzna wyspecjalizowana firma kurierska, której przedmiotem jest świadczenie usług krajowych w zakresie przewożenia i doręczania przesyłek oraz usług międzynarodowych.
h) DPD Polska sp. z o. o. (Dynamic Parcel Distribution) z siedzibą w Warszawie 02-274, ul. Mineralna 15, spółka wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS nr 0000028368, NIP: 526-020-41-10, Regon 012026421.
i) General Logistics Systems Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Głuchowie, gmina Komorniki 62-052, ul. Tęczowa 10, Spółka wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, KRS nr 0000005009, NIP 7851561831, Regon: 152191574.
j) Klient – jednostka posiadająca nr klienta, osoba fizyczna lub prawna bądź jednostka organizacyjna bez osobowości prawnej zlecająca usługę Operatorowi
k) Klient indywidualny – jednostka, która z góry dokonuje płatności za wykonanie usługi na stronie internetowej www.expresspaczkowy.pl
l) Przesyłka – różnego rodzaju paczki, koperty, palety i inne przesyłki objęte usługą w ramach jednego dowodu nadania
m) List przewozowy – dokument stanowiący pisemne potwierdzenie zlecenia wykonania usługi kurierskiej i zawarcie umowy.
n) Zleceniodawca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, która składa zamówienie u Operatora na wykonanie usługi kurierskiej. Zleceniodawcą może być Nadawca/ Odbiorca lub osoba trzecia.
§ 2.
Zamawianie usługi
1. Operator w ramach usługi zobowiązuje się do udostępnienia Klientom usług kurierskich i przewozowych świadczonych przez Przewoźników
2. Zamawianie usługi odbywa się po przez stronę internetową www.expresspaczkowy.pl.
3. W celu zlecenia wykonania usługi Zleceniodawca dokonuje rejestracji a następnie loguje się na stronie www.expresspaczkowy.pl, wypełnia formularz z wszelkimi wytycznymi w celu prawidłowego zamówienia przesyłki, wybiera usługę Przewoźnika, z której chce skorzystać, zatwierdza usługę dokonując płatności.
4. Zleceniodawca odpowiada za prawidłowe przekazanie danych Przewoźnikowi w celu wykonania usługi.
5. Wysłane zamówienie do wybranego przewoźnika jest weryfikowane i realizowane według możliwości serwisowych Przewoźnika.
6. Zlecenie wykonania Usługi przez Zleceniodawcę jest równoznaczne z akceptacją przez Klienta postanowień regulaminów Przewoźników, z którymi współpracuje Operator, a ich wykaz dostępny jest na stronie internetowej www.expresspaczkowy.pl
7. W związku ze zleceniem Usługi, Zleceniodawca powinien postępować zgodnie z Regulaminem Przewoźnika w celu umożliwienia mu wykonania Usługi.
8. Zleceniodawca odpowiada za wybór Przewoźnika i prawidłowość danych przekazanych Przewoźnikowi w celu wykonania usługi kurierskiej, ponieważ usługi kurierskie odbywają się zgodnie z regulaminem Przewoźnika, Przewoźnikowi przysługuje prawo do weryfikacji każdej przesyłki pod względem wagi oraz rozmiarów. W przypadku stwierdzenia, że zadeklarowane przez Zleceniodawcę dane przesyłki (waga bądź gabaryty) są niezgodne ze stanem rzeczywistym Przesyłki, usługa kurierska zostanie wykonana, jednakże Zleceniodawca zostanie obciążony dodatkowymi opłatami, które zgodnie z cennikiem lub regulaminem Przewoźnika odpowiadają rzeczywistej wadze lub rozmiarowi przesyłki.
9. Zleceniodawca zostanie powiadomiony na adres e-mail podany w trakcie zakładania konta o zawarciu umowy i przyjęciu realizacji usługi kurierskiej. Wraz z tym powiadomieniem Zleceniodawca otrzyma wygenerowany przez Expresspaczkowy list przewozowy i/lub etekietę (DPD). Zleceniodawca drukuje te dokumenty i przekazuje Przewoźnikowi podczas odbioru przesyłki przed przystąpieniem przez Przewoźnika do wykonania usługi kurierskiej.
§ 3.
Przesyłka
1. Zleceniodawca jest zobowiązany przekazać przesyłkę kurierowi spółki DPD, bądź kurierowi spółki GLS w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia.
2. Według Przewoźników przesyłka rozumiana jest jako:
Wymagania DPD Polska dotyczące parametrów przesyłek
Standardowa paczka krajowa
Standardowa paleta krajowa
Standardowa paczka międzynarodowa w serwisie DPD Classic
Paczka niestandardowa w serwisie krajowym i międzynarodowym (spełniająca minimum jeden z poniższych warunków)
Paleta niestandardowa w serwisie krajowym (spełniająca minimum jeden z poniższych warunków)
Wszystkie paczki zapakowane w opakowania firmowe DPD są paczkami standardowymi. Za opakowanie firmowe DPD uznaje się: koperty tekturowe, foliopaki oraz firmowe opakowania kartonowe opatrzone logo DPD.
Waga gabarytowa
waga gabarytowa = (wysokość (cm) x długość (cm) x szerokość (cm)) / 6000
Wymagania GLS Poland dotyczące parametrów przesyłek
Przesyłka może:
Suma obwodu i najdłuższego boku paczki nie może przekraczać 3 metrów. Obliczamy ją sumując: 1 x najdłuższy bok plus 2 x wysokość plus 2 x szerokość.
Możliwe jest także wysłanie przesyłki Small Parcel o maksymalnych wymiarach 40 x 23 x 3 cm oraz wadze nieprzekraczającej 2 kg.
Paczka NTT - paczka niestandardowa
3. Przesyłki, które ze względu na swoje właściwości lub zawartość wymagają opakowania, Zleceniodawca zobowiązany jest oddać w opakowaniu. Opakowanie powinno między innymi:
a) być zamknięte i zabezpieczone skutecznym środkiem, takim jak taśma samoprzylepna, plomby czy pieczęcie lakowe;
b) być odpowiednio wytrzymałe;
c) uniemożliwiać dostęp do zawartości bez pozostawienia widocznych śladów;
d) być opisane, gdy wymagają tego właściwości lub zawartość przesyłki, poprzez oznakowanie, np.: „Ostrożnie! Szkło”, „Góra/dół”, „Nie przewracać”, itp. W opakowaniu przesyłki nie wolno stosować zabezpieczeń mogących uszkodzić tą i inne przewożone przesyłki.
4. Opakowanie i zabezpieczenie przesyłki wlicza się do jej masy.
5. Zleceniodawca gwarantuje, iż zawartość każdej przesyłki jest prawidłowo zadeklarowana, opisana w liście przewozowym i nadaje się do transportu.
§ 4.
Ubezpieczenie
1. W przypadku, gdy przedmiotem usługi są przesyłki szczególnie wartościowe, Zleceniodawca zobowiązany jest do zadeklarowania w liście przewozowym rzeczywistej ich wartości dla każdej sztuki oddzielnie lub dla jednej paczki.
DPD Polska
GLS
2. Rzeczy łatwo ulegające uszkodzeniom, takie jak: wyroby szklane, porcelana, wyroby ceramiczne urządzenia elektroniczne komputery i części komputerowe monitory i telewizory, urządzenia AGD, RTV, tunery satelitarne, żarówki, świetlówki Inne mogące w łatwy sposób ulec zniszczeniu mogą być przewożone na wyraźne życzenie i odpowiedzialność klienta, jednak nie będą ubezpieczone i w przypadku uszkodzenia przesyłki nie będzie można się ubiegać o odszkodowania.
§ 5.
Towary wyłączone z przewozu
Expresspaczkowy.pl odmawia zawarcia umowy lub może odstąpić od jej wykonania, jeżeli przesyłka zawiera towary lub rzeczy, które zostały wyłączone z przewozu na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa a także, gdy przesyłka zawiera towary lub rzeczy uznane przez Przewoźników, GLS i DPD za wyłączone z przewozu:
Dla przesyłek wysyłanych za pośrednictwem GLS
Dla przesyłek wysłanych za pośrednictwem DPD:
DPD Polska odmawia przyjęcia do obsługi spedycyjnej albo może odstąpić od wykonania usługi po zawarciu umowy, jeżeli:
1. przesyłki zawierają rzeczy niebezpieczne lub mogące wyrządzić szkodę osobom lub w mieniu, w tym w szczególności: materiały łatwopalne, wybuchowe lub radioaktywne, substancje żrące lub cuchnące, broń i amunicję;
§ 6.
Zobowiązania i odpowiedzialność Operatora
1. Operator ponosi wobec Zleceniodawcy odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie oferowanych usług przez expresspaczkowy.pl tj. przyjęcie zlecenia na usługi kurierskie od zleceniodawcy i przekazanie danych do odbioru wybranemu przez Zleceniodawcę Przwoźnikowi.
2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za nie swoje działania:
a) za działania Zleceniodawcy, w tym wybór Przewoźnika lub podanie nieżetelnych danych dotyczących przesyłki, brak nadania przez Zleceniodawcę Przewoźnikowi przesyłki w celu wykonania zamówionej usługi kurierskiej.
b) za działania Przewoźnika, w tym niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi kurierskiej.
c) za działanie Adresata, w tym za przyjęcie lub odmowę przyjęcia przez niego przesyłki lub zapłatę, bądź brak zapłaty kwoty należnej przy doręczeniu przesyłki za pobraniem.
§7.
Zobowiązania i odpowiedzialność Zleceniodawcy
1. Zleceniodawca ma obowiązek zamieścić na przesyłce bądź jej opakowaniu podany na liście przewozowym adres, który musi być czytelny, bez śladów wycierania lub skreśleń, a w szczególności musi posiadać kod pocztowy Odbiorcy.
2. Zleceniodawca jest zobowiązany wydać przesyłkę Przewoźnikowi w stanie umożliwiającym jej prawidłowy przewóz i wydanie bez ubytku i uszkodzenia.
3. Przesyłki, które ze wzglądu na swoje właściwości lub zawartość wymagają opakowania, Zleceniodawca zobowiązany jest oddać w opakowaniu spełniającym wymogi Przewoźników. Opakowanie powinno miedzy innymi:
a) być zamknięte i zabezpieczone skutecznym środkiem, takim jak taśma samoprzylepna, plomby czy pieczęcie lakowe;
b) być odpowiednio wytrzymałe - uniemożliwiać dostęp do zawartości bez pozostawienia widocznych śladów;
c) być opisane, gdy wymagają tego właściwości lub zawartość przesyłki, poprzez oznakowanie, np. OSTROŻNIE SZKŁO, „GÓRA/DÓŁ, itp.
d) pozbawione zabezpieczeń mogących uszkodzić te i inne przewożone przesyłki.
4. Opakowanie i zabezpieczenie przesyłki wlicza się do jej masy.
5. Przyjęcie przesyłki od Nadawcy odbywa się na podstawie przekazania przesyłki Przewoźnikowi z wygenerowanymi dokumentami przwozowymi (etykieta i protokół), który Zleceniodawca zobowiązany jest wydrukować ze swojego konta u Operatora ( wymóg DPD- drukuje nadawca), lub dopilnować prawidłowego oklejenia etykietami przez kuriera GLS (drukuje GLS) . Kopię listu przewozowego zatrzymuje Nadawca.
§ 8.
Płatności i rozliczenia
Płatności dokonywane są z góry za pośrednictwem: automatycznych i bezpiecznych płatności DotPay S. A. , w momencie składania zamówienia – tę metodę zalecamy ze względu na szybkość księgowania, transfery i przelewy zazwyczaj księgowane są automatycznie, rozliczenia transakcji kartą kredytową przeprowadzane są za pośrednictwem firmy PayPal . Przekaz pocztowy tradycyjny lub zwykły przelew bankowy księgowane są przez Dotpay S.A. ok. 24h – 72h zależnie od banku.
a) anulowanie niezrealizowanego zlecenia w DPD wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 5 PLN od każdej przesyłki.
b) anulowanie niezrealizowanego zlecenia w GLS wiąże się z dodatkową opłatą w wysokości 12,30 PLN od każdej przesyłki
§ 9.
Zasady korzystania z usługi COD
1. Kurier pobiera należność w gotówce od Odbiorcy.
2. W momencie, kiedy Odbiorca odmówi przekazania kwoty pobrania, przesyłka nie zostanie przekazana Odbiorcy. Mimo tego usługę uważa sie za wykonaną.
3. Aby skorzystać z usługi COD należy w opcjach wysyłki wybrać: "pobranie" oraz podać dokładną kwotę pobrania. Kwota pobrania zostanie zwrócona w takiej kwocie jaka została określona przez Zleceniodawcę w formularzu zamówienia usługi. Kwota pobrania przelewana między 7 a 10 dni roboczych po doręczeniu przesyłki.
§ 10.
Reklamacje
Postępowanie reklamacyjne DPD Polska
1. Reklamacje związane z: zagubieniem, uszkodzeniem, ubytkiem przesyłki, przyjmuje Centrala DPD Polska. Należy wypełnić formularz reklamacyjny na stronie www.dpd.com.pl
2. Reklamacje związane z nienależytym wykonaniem usługi bądź opóźnieniem należy zgłosić drogą mailową Operatorowi.
3. Podmiotami uprawnionymi do zgłoszenia reklamacji są:
a) Zleceniodawca;
b) Odbiorca w przypadku, gdy Zleceniodawca zrzeknie się na jego rzecz swego prawa do dochodzenia roszczeń; z zastrzeżeniem lit c);
c) Odbiorca, któremu przysługuje prawo rozporządzania przesyłką i będący jednocześnie konsumentem zwanym dalej Reklamującym.
4. Wszelkie reklamacje dotyczące stwierdzonego ubytku lub uszkodzenia, jak również związane z opóźnieniem w doręczeniu przesyłki, winny być zgłoszone pisemnie w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia odbioru przesyłki. Reklamujący zobowiązany jest dostarczyć wszelkie dokumenty niezbędne do rozpatrzenia jego reklamacji w terminie 14 dni od dnia doręczenia wezwania przez DPD.
5. Reklamacje zgłoszone po terminie, o którym mowa w ustępie 3, lub reklamacje wniesione przez osobę nieuprawnioną traktuje się jak nie wniesione. W przypadku reklamacji nieścisłych lub niekompletnych Operator lub Przewoźnik wezwie osobę składającą reklamację do usunięcia braków reklamacji w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Wówczas za datę wniesienia reklamacji uznaje się datę otrzymania przez Operatora lub Przewoźnika uzupełnionej reklamacji. W przypadku braku uzupełnienia reklamacji w we wskazanym terminie reklamacja pozostawiona będzie bez rozpoznania.
6. Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać:
a) nazwę albo imię i nazwisko oraz adres Reklamującego oraz numer rachunku bankowego, na który należy przesłać ewentualne odszkodowanie;
b) tytuł reklamacji;
c) udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości : - w postaci faktury zakupu przedmiotu szkody (dotyczy również przypadku przesyłek szczególnie wartościowych) lub - kalkulację kosztów jego wytworzenia sporządzoną przez głównego księgowego lub osób uprawnionych do reprezentacji – w przypadku producentów lub - faktura za naprawę lub szczegółowy kosztorys naprawy, w przypadku gdy naprawa została wykonana;
d) potwierdzenie nadania przesyłki (list przewozowy);
e) udokumentowaną kwotę roszczenia;
f) dowody uiszczenia wszelkich opłat i należności;
g) wykaz załączonych dokumentów;
h) kopie protokołu sporządzonego na wniosek i w obecności Zleceniodawcy lub Odbiorcy przez przedstawiciela DPD, w przypadku reklamacji z tytułu ubytku lub uszkodzenia przesyłki;
i) podpis Reklamującego,
j) dokument wykazujący umocowanie w przypadku złożenia reklamacji przez pełnomocnika Reklamującego.
7. Po rozpatrzeniu reklamacji Centrala lub Ubezpieczyciel w imieniu DPD w terminie 30 dni od otrzymania pełnej dokumentacji reklamacji, powiadamia Reklamującego pisemnie o uznaniu, częściowym uznaniu lub oddaleniu reklamacji. W każdym z powyższych przypadków powiadomienie zawiera:
a) określenie sposobu załatwienia reklamacji, w tym ewentualną kwotę odszkodowania oraz termin i sposób jej przekazania;
b) uzasadnienie sposobu załatwienia reklamacji, w przypadku nie uznania części lub całości roszczeń Reklamującego.
8. Drogę postępowania reklamacyjnego uważa się za wyczerpaną w przypadku odmowy uznania reklamacji przez DPD lub Ubezpieczyciela w imieniu DPD.
Postępowanie reklamacyjne GLS
1. Roszczenia z tytułu nienależytego wykonania Umowy o świdczenie Usługi wygasają wskutek przyjęcia paczki bez zastrzeżeń. Nie dotyczy to roszczeń, z tytułu niewidocznych w chwili wydania ubytków lub uszkodzeń przesyłki, zgłoszonych Operatorowi przez Odbiorcę, na piśmie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia przyjęcia paczki, pod warunkiem jednak, że Klient udowodni, że do szkody doszło w czasie od przyjęcia paczki do przemieszczania do chwili jej wydania.
2. Reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy o świadczenie usług może składać wyłącznie Klient, który zlecił ich wykonanie. Reklamacje złozone przez inne osoby zostaną im zwrócone z pouczeniem o osobie uprawnionej do złożenia reklamacji.
3. Reklamacja powinna być rozpatrzona w terminie 30 dni licząc od dnia wniesienia reklamacji.
4. Jeżeli z reklamacją wystepuje inna osoba niż Klient, który zlecił usługę, powinna ona dołączyć dokument przelewu praw albo pełnomocnictwo.
5. Reklamacja powinna zawierać:
a) oznaczenie firmy, adres reklamującego oraz numer rachunku bankowego, na który nalezy przesłać ewentualne odszkodowanie,
b) kwotę roszczenia wraz z uzasadnieniem,
c) odpowiednie dokumenty uzasadniające wysokość roszczenia (oryginał faktury VAT zakupu lub kopia potwierdzenia za zgodność z oryginałem, kalkulacja kosztów wytworzenia, inne dokumenty potwierdzające wysokość roszczenia),
d) kopię PN,
e) kopię protokołu o stanie przesyłki/ kopię protokołu szkody.
6. Operator może zażądać od reklamującego dodatkowych dokumentów koniecznych do rozpatrzenia reklamacji, w szczególności przesłania dowodu uiszczenia opłaty za Usługi.
7. Jeżeli reklamację wniosła osoba nieuprawniona, albo reklamacja nie odpowiada warunkom określonym powyżej w ust. 5, Operator wezwie reklamującego do jej uzupełnienia. Termin, o którym mowa w pkt. XII ust. 3 ulega zawieszeniu do czasu uzupełnienia reklamacji przez reklamującego.
8. O wyniku rozpatrzenia reklamacji Operator zawiadamia reklamującego.
9. W przypadku uszkodzenia przesyłki, Klient zobowiązany jest do jej pozostawienia do dyspozycji Operatora do czasu zakończenia postępowania reklamacyjnego.
10. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie w odniesieniu do przesyłek kurierskich zastosowanie znajdą właściwe przepisy Prawa pocztowego i aktów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy Prawo pocztowe, oraz właściwe przepisy Prawa przewozowego i Rozporządzenie MTiB w sprawie ustalenia stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego - w odniesieniu do przesyłek towarowych.
11. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku zapłaty należności z tytułu świadczenia przez Operatora Usług i Usług dodatkowych oraz Opłat i Dopłat.
§ 11.
Postanowienia końcowe
1. Operator chroni dane Zleceniodawcy zgodnie z polityką prywatności.
2. Regulamin dostępny jest na stronie www.expresspaczkowy.pl. Na żądanie Zleceniodawcy Regulamin przesyłany jest pocztą elektroniczną.
3. O zmianie Regulaminu Operator informuje poprzez zamieszczenie informacji na stronie www.expresspaczkowy.pl Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Operatora, nie krótszym jednak, niż 7 dni od udostępnienia ich na stronie i zawiadomienia Zleceniodawcy.
4. W sprawach nieuregulowanych powyższym Regulaminem stosuje się przepisy: - ustawy Prawo Pocztowe z dnia 12 czerwca 2003 r. (Dz. U. Nr 130, poz. 1188), - Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r. ( Dz. U. 16 poz. 93 z późn. zm.), - ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe (teks jednolity Dz. U. z 2000 nr 50 poz. 601 z późn. zm), - rozporządzenie MTiB w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego z dn. 24 lutego 2006 r. Dz. U. z 2006 nr 38 poz. 266.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.07.2016.